Cenzurka o mechaniku donioślejsza od jego certyfikatu! Jaki napęd do gazu?

Ocena o mechaniku ważniejsza od jego certyfikatu!

Wierzymy tym mechanikom, których sami wypróbujemy albo których zlecą nam znajomi.

Okazuje się co więcej, że chętniej przesiejemy warsztat zalecany niż autoryzowany.

Z uwierzeniem do mechaników zdarza się różnie. Krajowi prowadzący są na to uwierzenie skazani, ponieważ niewątpliwie – spora część z nas jedzie wozami używanymi, często długoletnimi, które… wprost się psują. Też większość z nas nie wie, co naprawdę „pod miną piszczy”. Mamy przeciwnie zaś duży wybór. Według Centralnej Ewidencji i Adnotacji o Działalności Oszczędnej samych małych zakładów mechaniki samochodowej jest dzisiaj w kraju nad Wisłą 191 tysięcy.

– Dlatego zdecydowaliśmy przetestować, czym Polacy adresują się przy wyborze mechanika – powiada Marcin, którego zamysłem jest wzmocnienie zaufania konsumentów i promowanie dobrych pragmatyk instytucji w naszym kraju. Wyniki sondażu okazały się bardzo ciekawe.
Wytworny mechanik to zaufana osoba

W sondażu zadane zostały dwa zapytywania tyczące się woli o wyborze mechanika automobilowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najgłówniejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 odsetków ankietowanych przebrało reakcję „zaufanie – cenzurki i polecenia”. Co ciekawe, odpowiedź ta zdecydowanie przegoniła naraz kryterium marki, a więc punkt, że dany serwis jest certyfikowany (na tę alternatywę zagłosowało wyłącznie 6 proc. ankietowanych), czy też kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Okazuje się wskutek tego, że istotnie nie szukamy zakładów, które są najbliżej naszego domu czy których jakość gwarantują peryferyjne certyfikaty, lecz takich, które cieszą się przednią cenzurką i pozostały wypróbowane przez innych – mówi Marcin.

Potwierdzają to zarówno efekty drugiej części sondażu, w której więcej niż połowa ankietowanych przyznała, iż preferując dany zakład, na początku monitoruje, co uważają o materie internauci i znajomi (66 proc.), lub wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał dodaje, że w szczególności dla małych i rodzajowych zakładów usługowych odmowne interpretacje mogą być po prostu kolcem do trumny. Dowód ten nieraz wykorzystuje rywalizacja, która np.. umieszcza w Internecie apokryficzne negatywne oceny.
Solidność i uczciwość mechanika – to kalkuluje się!

Posiadacze kompanii zajmujących się naprawą wozów dobrze przekazują sobie sprawę z tego, iż polecenia są najlepszą reklamą. Zdaniem Tomasza, posiadacza serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć wyłącznie w jeden sposób – traktując interesanta grzecznie.
– Wypada reperować tak, jakby się to robiło dla samego siebie, a więc solidnie i grzecznie – powiada Tomasz. – Nigdy np. nie inspirujemy petentów na wymianę części, które nie są przy tym zagospodarowane, natomiast starannie sygnalizujemy, ile w dodatku kilometrów może z nimi najechać, zanim trzeba będzie je wymienić – dopisuje oligarcha Tomasz.

Jaki silnik do gazu?

Wziętość instalacji Lpg w tym państwie nie maleje. nasz kraj jest jakimś z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Kwalifikują o tym oczywiście względy oszczędnościowe, bo między innym dzięki niskiej banderoli, zapłata litra gazu wynosi co najwyżej połowę zapłaty etyliny 95-cio oktanowej. O jak dużo niemal każdy motor benzynowy można przerobić na zasilanie gazowe, to nie przez cały czas taka operacja jest rentowna, albowiem razem z rosnącymi wymaganiami w sprawie osiągów i emisji mazi wrednych, komplikacja współczesnych jednostek pędnych wymaga niezwykle dużą opłatę aranżacji do zasilania opcjonalnego, albo niebawem okazuje się destruktywna dla silnika naszego samochodu.

Wtrysk pośredni benzyny- wtryskiwacze (element serwujący paliwo do silnika) są umiejscowione w poborcy wciągającym, w pewnej odległości od przegródki kremowania i paliwo odbiera się do cylindra przez zasuwy wciągające na pewno jako mieszanka z powietrzem. Wtrysk bezpośredni benzyny do walców to w dalszym ciągu rozwiązanie, gdzie wtryskiwacze występują bezpośrednio w głowicy silnika, nad poruszającym się zapychakiem. Takie usytuowanie, w sąsiedztwie przegródki spalania powoduje – zobacz – taśmy z nadrukiem – żywe opalanie się wtryskiwaczy, jeżeli wykorzystamy w największym stopniu modną w obecnej chwili instalację gazową 4. generacji z wtryskiwaczami lotnymi ulokowanymi w poborcy ssącym i wtryskiwacze benzynowe pozostaną wyłączone, uczyni to ich prędkie przegrzanie i niedociągnięcie. Problem ten nie występuje w napędach o wtrysku niebezpośrednim. Odmotaniem dla wtrysku towarzyskiego jest instalacja gdzie w trakcie profesji z największym obciążeniem termicznym (duże szybkości obrotowe, natarczywe przyspieszanie) wyczerpywana jest też etylina chłodząc czasami wtryski, aczkolwiek całościowy rozrachunek jest taki, iż auto wyczerpuje przykładowo 7 l gazu i 3-4 l benzyny na 100km, a więc ekonomizację jest mniejsza, a i wydatek samej instalacji wyższy. Istnieje w takim przypadku również instalacja Lpg prawie wybitna, produkt tzw. 6. generacji. Wprowadzona kilka lat temu przez instytucję Vialle, stosuje do swojej profesji zaledwie magistralę wtrysku benzyny, czyli działa na tej samej pompie i tych samych wtryskiwaczach. Automobil może stać się uruchamiany na dzień dobry na zasilaniu gazowym i de facto benzyna może służyć tylko awaryjnie. Wydatek samej eksploatacji jest nieznaczny, z powodu na względnie zerowe zużycie benzyny, jednak wartość instalacji dla napędu czterocylindrowego to teraz plus minus 8 tys. zł. Generalnie rzecz biorąc, ażeby oszczędzać na rauszu, powinno się unikać silników z bezpośrednim wtryskiem.
Konstrukcja głowicy niestrudzona na powiększone temperatury spopielania, z w miarę małą ilością zaworów. Na przestrzeni robocie silnika na bani, temperatura zapłonu jest odrobinę większa niż w przypadku etyliny. W niektórych motorach wychodzi na jaw, iż po potrąceniu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów towar gniazd zaworowych i samych zaworów ulega wypaleniu i konieczny jest kosztowny remont, który jest tym droższy im więcej silnik posiada cylindrów i zahaczonych zaworów. W weryfikacji jak nasz motor wytrzymuje zasilanie gazem pomocne będą cenzurki renomowanych warsztatów, które do niektórych napędów wprost utrącają montażu instalacji. Firma Prins, jeden z liderów w sferze autogazu zamieściła także ewidencję silników- tzw. listę prinsa, w których jej scedowaniem istnieje podniesione ryzyko uszkodzenia głowicy.
Hydrauliczna regulacja zaworów motoru. Razem ze zniszczeniem jednostki napędowej luz w systemie rozrządu podwyższa się i koniecznie musi być permanentnie kompensowany. Na bani dzieje się to szybciej, dodatkowo w tych motorach, których głowice dobrze znoszą Lpg. W wypadku regulacji hydraulicznej dopełnia się to samoczynnie przez uzupełniające popychacze. W motorach z kalibracją manualną trzeba o tym pamiętać i realizować obserwacji częściej niż przy zasilaniu zaledwie benzynowym. Nienagannym wzorem motorów wymagających pod tym względem są jednostki Subaru, które są na etacie na gazie dość dobrze, lecz wymuszają częstej kalibracji zaworów. Jest to o tyle niezręczne, iż skutery te mają budowę typu bokser (tłoki wykonują zawód w poziomie) i do regulacji w większości wypadków trzeba rozciągać silnik. Istnieją dodatkowo samochody, w których automatyczna kalibracja zaworów jest prosta bądź jest wymagana niezwykle rzadko np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to problem wiele mniejszy niż kilkanaście lat wcześniej. Motor z turbosprężarką ma swoiste wymagania co się tyczy zapotrzebowania w paliwo. W momencie poruszenia doładowania, konieczne jest porywcze nasilenie porcje paliwa. Teraz stosowane moduły w dobrych instalacjach Lpg zaradzą temu zadaniu, mimo to motor bez turbosprężarki łatwiej i taniej jest zagazować.

W konkluzji, najbardziej odpowiednie struktury do inscenizacji w zasilanie gazowe to motory starca typu o małym szczeblu zawiłości, Trzeba także mieć w pamięci, iż taka modyfikacja najbardziej się opłaca w sporych jednostkach, gdzie zużycie benzyny jest strzeliste, wówczas oszczędności są poważne i amortyzacja kosztów instalacji następuje błyskawicznie.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s